Подаване на документ за учащ от лицето

Description

Подаване на документ за учащ от лицето

Правно основание

  • Чл.34 от Наредба за пенсиите и осигурителния стаж.

Характеристика

С предоставяне на документ, издаден от учебното заведение в България, държава-членка на Европейския съюз, на Европейската икономическа зона (Исландия, Норвегия, Лихтенщайн) и Швейцария, подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) на уебното заведение, се доказва качеството на учащ на лицата, получаващи наследствена пенсия.

Процедура

Компетентен орган

Съответните териториални поделения на Националния осигурителен институт (ТП на НОИ) или Централно управление (ЦУ) на НОИ - Дирекция "Европейски регламенти и международни договори" (Д "ЕРМД"), в зависимост от това кой изплаща наследствената пенсия.

Заявител

  • физическо лице, получаващо наследствена/и пенсия/и;
  • юридическо лице - съответното учебно заведение.

Начини за подаване на заявление

  • на гише, в съответното ТП на НОИ;
  • в Интернет, с Квалифициран електронен подпис (КЕП);
  • в Интернет, с въвеждане на Персонален идентификационен код (ПИК) за физическите лица с ЕГН/ЛНЧ.

Документи

  • Необходими документи:
    • Документ от учебното заведение, доказващ качеството на учащ. Същият следва да е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) на учебното заведение.

      Когато документът произхожда от учебно заведение в държава-членка на Европейския съюз, на Европейската икономическа зона (Исландия, Норвегия, Лихтенщайн) и Швейцария и не е подписан с КЕП на учебното заведение, се прилага електронно генериран документ, за който учебното заведение е предоставило възможност за верификация на неговата Интернет-страница, снабдена с удостоверение за автентичност на уебсайт по смисъла на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО, като верността на данните, вписани в документа се установяват от пенсионния орган в процеса на административното производство.

  • Начини за подаване на електронни документи:
    • чрез Интернет страницата - www.nssi.bg ("Е-Услуги и справки");
    • чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ), като се използват средства за електронна идентификация - квалифициран електронен подпис (КЕП) или (ПИК), издаден от НОИ или НАП;
    • чрез официалната електронна поща - noi@nssi.bg;
    • чрез преносими външни носители - дискета (1,44" МВ FDD) или CD/DVD да се изпращат или доставят на адреса на {{OrganizationName}} - 1303, гр.София, бул."Александър Стамболийски" 62-64 или съответните ТП на НОИ в страната.
  • Изисквания към електронните документи:
    • Документите да са изготвени във формат:
      • текст (*.doc, *.docx, *.rtf, *.odt);
      • електронна таблица (*.xls, *.xlsx, *.ods);
      • Portable Document Format (*.pdf);
      • изображения (*.jpg, *.jpeg, *.png, *.tif); или
      • Microsoft Outlook/Outlook Express (*.eml);
    • Документите да съдържат прав (некриптиран) текст;
    • Документи с препратки към други електронни адреси няма да бъдат разглеждани;
    • Сканираните документи трябва да бъдат черно-бели изображения с разделителна способност от 300 dpi (точки на инч).
    • Файлът, съдържащ документа, да не е заразен с вируси;
    • Общият обем на заявлението и файловете не трябва да надхвърля 5 МБ.
    • Обемът на всеки от прикачените файлове не трябва да надвишава 2,5 МБ.

Такса и заплащане на услугата

Услугата е безплатна.

Получаване на резултата от услугата

  • Няма.

Вътрешен ход на услугата

  • След автоматичното завеждане на заявлението на заявител се изпраща съобщение, което съдържа информация за: входящ номер - уникален регистров идентификатор (УРИ) от деловодната система на НОИ, код за достъп и Интернет адрес, чрез които лицето може да проследява изпълнението на услугата;
  • Обработката на заявлението се извършва по установения ред на НОИ;
  • В случай на установени недостатъци (необходимост от допълнителна информация и/или документи) до автора на заявлението се изпраща съобщение за отстраняването им. В този случай заявлението трябва да бъде попълнено отново с отстранените недостатъци, като се посочи УРИ на подаденото вече заявление.
For system requirements please see our "System Requirements" page.