Подаване на информация/документ за учащ от учебното заведение

Description

Подаване на информация/документ за учащ от учебно заведение

Правно основание

  • чл.34 от Наредба за пенсиите и осигурителния стаж.

Характеристика

Електронната услуга улеснява предоставянето на документи и/или информация от учебни заведения за лица, получаващи наследствена пенсия, с цел доказване качеството им на учащи. При подаването на информация по електронен път е необходимо същата да бъде подписана с Квалифициран електронен подпис (КЕП), с който заявителят действа от името на учебното заведение или заявителят да се идентифицира с Идентификационен код на осигурителя (ИКО), издаден от НОИ на учебното заведение. При наличие на прикачен документ (уверение, удостоверение, служебна бележка и др.), същият трябва да е подписан с КЕП от името на учебното заведение.

Процедура

Компетентен орган

Териториалното поделение на НОИ (ТП на НОИ), което изплаща наследствената пенсия.

Заявител

  • юридическо лице – съответното учебно заведение.

Начини за подаване на заявление

Чрез използване на електронната услуга, като информацията, попълнена в структуриран вид, се подписва с КЕП, с който заявителят действа от името на учебното заведение или заявителят се идентифицира с ИКО на учебното заведение, издаден от НОИ, а прикаченият документ се подписва с КЕП.

Документи

  • Необходими документи:
    • В случай на попълнена в структуриран вид информация не е необходимо прикачване на документ, издаден от учебното заведение.
  • Изисквания към електронните документи:
    • Документите да са изготвени във формат:
      • текст (*.doc, *.docx, *.rtf, *.odt);
      • електронна таблица (*.xls, *.xlsx, *.ods);
      • Portable Document Format (*.pdf);
      • изображения (*.jpg, *.jpeg, *.png, *.tif); или
      • Microsoft Outlook/Outlook Express (*.eml);
    • Документите да съдържат прав (некриптиран) текст;
    • Документи с препратки към други електронни адреси няма да бъдат разглеждани;
    • Сканираните документи трябва да бъдат черно-бели изображения с разделителна способност от 300 dpi (точки на инч).
    • Файлът, съдържащ документа, да не е заразен с вируси;
    • Общият обем на заявлението и файловете не трябва да надхвърля 5 МБ.
    • Обемът на всеки от прикачените файлове не трябва да надвишава 2,5 МБ.

Такса за заплащане на услугата

Услугата е безплатна.

Получаване на резултат от услугата

  • Няма.

Вътрешен ход на услугата

  • След автоматичното завеждане на информацията/документа се изпраща съобщение на подателя или автора, което съдържа информация за: входящ номер - уникален регистров идентификатор (УРИ) от деловодната система на НОИ, код за достъп и Интернет адрес, чрез които лицето може да проследява изпълнението на услугата;
  • Обработката на информацията/документа се извършва по установения ред на НОИ;
  • В случай на установени недостатъци (необходимост от допълнителна информация и/или документи) до автора се изпраща съобщение за отстраняването им. В този случай информацията трябва да бъде попълнена отново (или да се прикачи документ) с отстранените недостатъци, като се посочи УРИ на вече подадената.
For system requirements please see our "System Requirements" page.