Подаване на информация/документ за учащ от учебно заведение
Правно основание
- чл.34 от Наредба за пенсиите и осигурителния стаж.
Характеристика
Електронната услуга улеснява предоставянето на документи и/или информация от учебни заведения за лица, получаващи
наследствена пенсия, с цел доказване качеството им на учащи. При подаването на информация по електронен път е
необходимо същата да бъде подписана с Квалифициран електронен подпис (КЕП), с който заявителят действа от името на
учебното заведение или заявителят да се идентифицира с Идентификационен код на осигурителя (ИКО), издаден от НОИ на
учебното заведение. При наличие на прикачен документ (уверение, удостоверение, служебна бележка и др.), същият трябва
да е подписан с КЕП от името на учебното заведение.
Процедура
Компетентен орган
Териториалното поделение на НОИ (ТП на НОИ), което изплаща наследствената пенсия.
Заявител
- юридическо лице – съответното учебно заведение.
Начини за подаване на заявление
Чрез използване на електронната услуга, като информацията, попълнена в структуриран вид, се подписва с КЕП, с който
заявителят действа от името на учебното заведение или заявителят се идентифицира с ИКО на учебното заведение, издаден
от НОИ, а прикаченият документ се подписва с КЕП.
Документи
- Необходими документи:
- В случай на попълнена в структуриран вид информация не е необходимо прикачване на документ, издаден от учебното
заведение.
- Изисквания към електронните документи:
- Документите да са изготвени във формат:
- текст (*.doc, *.docx, *.rtf, *.odt);
- електронна таблица (*.xls, *.xlsx, *.ods);
- Portable Document Format (*.pdf);
- изображения (*.jpg, *.jpeg, *.png, *.tif); или
- Microsoft Outlook/Outlook Express (*.eml);
- Документите да съдържат прав (некриптиран) текст;
- Документи с препратки към други електронни адреси няма да бъдат разглеждани;
- Сканираните документи трябва да бъдат черно-бели изображения с разделителна способност от 300 dpi (точки на инч).
- Файлът, съдържащ документа, да не е заразен с вируси;
- Общият обем на заявлението и файловете не трябва да надхвърля 5 МБ.
- Обемът на всеки от прикачените файлове не трябва да надвишава 2,5 МБ.
Такса за заплащане на услугата
Услугата е безплатна.
Получаване на резултат от услугата
Вътрешен ход на услугата
- След автоматичното завеждане на информацията/документа се изпраща съобщение на подателя или автора, което съдържа
информация за: входящ номер - уникален регистров идентификатор (УРИ) от деловодната система на НОИ, код за достъп и
Интернет адрес, чрез които лицето може да проследява изпълнението на услугата;
- Обработката на информацията/документа се извършва по установения ред на НОИ;
- В случай на установени недостатъци (необходимост от допълнителна информация и/или документи) до автора се изпраща
съобщение за отстраняването им. В този случай информацията трябва да бъде попълнена отново (или да се прикачи
документ) с отстранените недостатъци, като се посочи УРИ на вече подадената.