Подаване на заявление за превеждане на пенсия в банка или друг доставчик на платежна услуга (ДПУ) и/или смяна на адреса на пенсионера

Description

Превеждане на пенсия в банка или друг доставчик на платежна услуга (ДПУ) и/или смяна на адреса на пенсионера

Правно основание

Чл.65-67 от Наредба за пенсиите и осигурителния стаж.

Характеристика

С подаване на заявлението пенсионерите декларират начин за изплащане на пенсията - чрез пощенска станция, чрез банка/ДПУ, както и смяна на адреса. Заявлението се подава в следните случаи:

  • за смяна на адреса в самата пощенска станция;
  • за прехвърляне изплащането на пенсията от една пощенска станция в друга пощенска станция;
  • за прехвърляне изплащането на пенсията от пощенска станция в банка/ДПУ;
  • за промяна на платежната сметка;
  • за прехвърляне изплащането на пенсията от банка/ДПУ в пощенска станция;
  • едновременно за смяна на адреса и за прехвърляне изплащането на пенсията чрез банка/ДПУ или промяна на платежната сметка.

Процедура

Компетентен орган

  • Съответното териториално поделение на Националния осигурителен институт (ТП на НОИ) по постоянен или настоящ адрес на лицето.

Заявител

  • физическо лице (пенсионер), живущо и получаващо пенсия в България и подало заявление за превеждане на пенсия в банка/ДПУ и/или смяна на адреса

Документи

  • Необходими документи:
    • копие на документ от банката с номера на платежната сметка на титуляра;
    • пълномощно, съдебно решение и др., ако заявлението се подава чрез упълномощено лице, законен представител (настойник) или лице, посочено в чл.26 от Закона за закрила на детето.
  • Начини за подаване на електронни документи:
    • на гише, в съответното ТП на НОИ;
    • в Интернет, с Квалифициран електронен подпис (КЕП);
    • в Интернет, с въвеждане на Персонален идентификационен код (ПИК) за физическите лица с ЕГН/ЛНЧ;
    • чрез Интернет страницата - www.nssi.bg ("Е-Услуги и справки");
    • чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ), като се използват средства за електронна идентификация - квалифициран електронен подпис (КЕП) или (ПИК), издаден от НОИ или НАП;
    • чрез официалната електронна поща - noi@nssi.bg;
    • чрез преносими външни носители - дискета (1,44" МВ FDD) или CD/DVD да се изпращат или доставят на адреса на {{OrganizationName}} - 1303, гр.София, бул."Александър Стамболийски" 62-64 или съответните ТП на НОИ в страната
  • Изисквания към електронните документи:
    • Документите да са изготвени във формат:
      • текст (*.doc, *.docx, *.rtf, *.odt);
      • електронна таблица (*.xls, *.xlsx, *.ods);
      • Portable Document Format (*.pdf);
      • изображения (*.jpg, *.jpeg, *.png, *.tif); или
      • Microsoft Outlook/Outlook Express (*.eml);
    • Документите да съдържат прав (некриптиран) текст;
    • Документи с препратки към други електронни адреси няма да бъдат разглеждани;
    • Сканираните документи трябва да бъдат черно-бели изображения с разделителна способност от 300 dpi (точки на инч).
    • Файлът, съдържащ документа, да не е заразен с вируси;
    • Общият обем на заявлението и файловете не трябва да надхвърля 5 МБ.
    • Обемът на всеки от прикачените файлове не трябва да надвишава 2,5 МБ.

Вътрешен ход на услугата

  • След автоматичното завеждане на заявлението на заявителя се изпраща съобщение, което съдържа информация за: входящ номер - уникален регистров идентификатор (УРИ) от деловодната система на НОИ, код за достъп и Интернет адрес, чрез които лицето може да проследява изпълнението на услугата;
  • Обработката на заявлението се извършва по установения с процедура ред на НОИ;
  • В случай на установени нередности (необходимост от допълнителна информация и/или документи) до автора на заявлението се изпраща съобщение за отстраняването им. В този случай заявлението следва да бъде попълнено отново с отстранените недостатъци, като се посочи УРИ на подаденото вече заявление.
For system requirements please see our "System Requirements" page.